3b.krestanka.cz

!!! DŮLEŽITÉ !!!
Vzhledem k tomu, že stávající situace bude trvat poněkud déle, než bylo předpokládáno, Vás prosím, abyste mi vypracované úkoly nafotili na mobilní telefon a tyto fotografie mi zaslali prostřednictvím aplikací What´s App nebo Messenger, připadně emailem. Děkuji za Vaši skvělou spolupráci! yes

Nový úkol na příští týden (s datem 22. března) už jsem zadala - známku zapíšu ihned, jak uvidím, že je splněn. Moc chválím ty, kteří včas splnili a ještě více ty, kteří procvičují i nad rámec zadaného úkolu. Jste šikulky (děti i rodiče) :-)  
Žáci, kteří DÚ nevypracovali/nevypracují, budou mít "N". 

Rozlikněte, prosím, nahoře na liště záložku DÚ, kde naleznete postup při přihlašování na online weby.
 
Prostřednictvím těchto aplikací si s dětmi také můžeme vzájemně posílat vzkazy - po přihlášení je pod jménem ikonka zavřené obálky; když na ni kliknete objeví se okno pro možnost napsání zprávy; pokud po přihlášení vidíte ikonku otevřené obálky, znamená to zprávu ode mne. mail 
Myslím, že je to skvělé pro motivaci dětí.

!!! MDÚ = minimální doporučená úroveň (plní pouze ti, kterých se to týká a ti o tom ví) wink

Týden 23.3. - 27.3. (písemně je nutné vypracovat uvedená cvičení, avšak aktivitě se meze nekladou) smiley


ČJ
učebnice: 
- str. 111 - 115  většina ústně
- písemně do sešitu vypracovat cvičení: 111/10 (diktát); 113/16; 114/17 a 18 (z každého cvičení alespoň 5 názvů) + zápis do sešitu 
PS: str. 17, 18 (ve cvičení 18/9 nemusíte dělat ˂)
(MDÚ: opakování probíraného učiva; čtení, psaní DIKTÁTY + PL pošlu emailem - pozn. cvičení z PL můžete dělat v jakémkoliv pořadí a na střídačku z různých PL; pokud nemáte možnost tisku, udělejte pouze cvičení která lze opsat/přepsat atd.) 


Zápis do sešitu: (+ prosím pokuste se dětem vysvětlit - zejména psaní velkého a malého písmena ve složených názvech viz poslední odrážka)
VLASTNÍ JMÉNA
= podstatná jména, která jsou jménem nebo názvem např.
osob nebo zvířat - Petr, Novák, Mikeš, Azor
měst, vesnic, řek - Jihlava, Puklice, Jindřichův Hradec, Vltava
států a pohoří - Francie, Krkonoše, Sněžka
- pozor - pokud název obsahuje také
obecné podstatné jméno,
to  píšeme s malým písmenem např. Jizerské hory, náměstí Svobody, Česká republika

Pády (i ostatní mluvnické kategorie) podstatných jmén si můžete zopakovat na  https://www.primauca.cz/produkt/vyklad-uciva-pro-3-tridu-akce-pro-skoly

M
učebnice:
- str. 57 - 59 většina pamětně a ústně
-  58/ velká tabulka - vysvětlit počítání pomocí rozkladu (680 ... kolik mi chybí do 700? ... 20 ... takže si půjčím z padesáti 20 ...  /50-20=30/  ...  680+20 je 700+30 je 730) stejně tak i při odečítání
- 59/ velká tabulka - obdobně jako na předchozí stánce vysvětlit pomocí rozkladu (348 ... z 25 si půjčím desítky ...  348+20 je 368 ... zbylo mi tam 5 ... takže 368+5 ... to je jako 68+5 ... je 73 ... ještě jsme tam měli 300 takže 373) Snad je to pro vás trochu pochopitelné - ale snažila jsem se to napsat tak, jako kdybych to u tabule vysvětlovala dětem - vím, že to pro vás není jednoduché, ale věřte, že se vám to opravdu snažim ulehčit - klidně volejte!!!
písemně do sešitu vypracovat cvičení: 58/48, 49 (z každého cvičení alespoň 1 sloupeček), (dále podle potřeby); 59/53,54 (z každého cvičení alespoň 1 sloupeček), (dále podle potřeby)
PS: str. 19, 20 (nemusí být cvičení  19/39 a 20/44)
(MDÚ: opakování probíraného učiva + PL pošlu emailem - můžete si vytisknout nebo vypsat cvičení - pozn. cvičení z PL můžete dělat v jakémkoliv pořadí a na střídačku z různých PL; pokud nemáte možnost tisku, udělejte pouze cvičení která lze opsat/přepsat atd.)

AJ 
učebnice: str. 36 - Přečíst a přeložit si články o Big Foot (Yetti) a The loch Ness Monster (Lochneská příšera neboli příšera z jezera Ness) + dole ústně dpovědi na otázky
Správné odpovědi: Big Foot
1. Big Foot has got long arms.
2. It has got short hair.
3. It has got a little head.
4. It has got big hands.
Správné odpovědi: The Loch Ness Monster
5. The Loch Ness Monster has got long neck (=krk).
6. It has got little eyes.
7. It has got a little mouth.
8. It has got a green body.)
PS: str. 36/5 37/7
+ opakování probraných slovíček
(MDÚ: opakování probraných slovíček; pracovní učebnice PETS str. 5/4 přečti si a pokus se pomalu postupně přeložit, vybarvi a napiš; str. 11/namaluj na volný list další 2 zvířátka a napiš, co to je)

PRV
učebnice: str. 51 - 53 přečíst si a vysvětlit + můžete si pustit https://decko.ceskatelevize.cz/sam-v-muzeu díl Lebka neandrtálce (sice se zaměřuje zejména na neandrtálce, ale i tak se tam děti mohou dozvědět zajímavé věci)
PS: str. 26/4,6; 27/7,9 (ostatní cvičení nechávám na vás, zda budete chtít vyplnit)
(MDÚ: opakování času - hodiny, půlhodiny, čtvrthodiny; dny a měsíce - hodiny si můžete procvičit na https://skolakov.eu/prvouka/2-trida/lide-a-cas/u-hodinare/cviceni1.htm barevné hodiny myší přetáhněte na správné zadání času; nahoře pak čísla 1 až 7 = máte možnost 7 cvičení)

ČTENÍ
čítanka: str. 110 - 113 + o Edisonovi si můžete pustit díl Byl jednou jeden vynálezce https://www.youtube.com/watch?v=zDd-xV-lLxU&t=214s
PS: str. 14/14; 15/17,18
+ MDÚ

NAUKY (nemusíte odevzdávat žádné výstupy):
PV - Příprava pokrmů - studená kuchyně (pomoc při připravě snídaně, večeře atd.)

VV - Kresba pastelkami – můj kamarád pračlověk (můžete vyfotit a poslat mi přes Messenger, What´s app nebo emailem)

HV - Bedřich Smetana zápis do sešitu: Bedřich Smetana (1824 - 1884) + na internetu vyhledat a vypsat jeho opery (je jich 9) + můžete si opět pustit https://decko.ceskatelevize.cz/sam-v-muzeu díl Smetanovo naslouchadlo + našla jsem vám např. ústřední píseň libreta Prodané nevěsty tedy Proč bychom se netěšili https://www.youtube.com/watch?v=Na6piObEzws nebo Vltavu z cyklu Má vlast (i když to tedy není opera, i tak si myslím, že by ji děti mohly a měly slyšet) https://www.youtube.com/watch?v=l6kqu2mk-Kw přeci jenom jsou to krásné a klasické melodie, tak se můžete společne zaposlouchat smiley
TV - Procvičování doma nebo na zahradě (viz rozcvička, kterou děláváme v hodinách TV)

K opakování a procvičování můžete také využívat různé webové aplikace a stránky např. ty, které jsem Vám již doporučovala https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php nebo https://skolakov.eu/, ale také další, které naleznete na webových stránkách školy např. https://www.skolasnadhledem.cz/ .

V případě dotazů, potřeby poradit nebo se na cokoliv zeptat jsem vám všední dny mezi 8,00 a 14,00 k dispozici na:
mém telefonním čísle
emailu
nebo sítích What´s App a Messenger 


Pomoc při řešení cvičení (moc prosím, abyste použivali pouze jako návod a kontrolu)

AJ PS 36/5

1 - d
2 - c


AJ PS 37/7


ČJ PS 17/7,8



ČJ PS 18/9
vil, maže
daří, lže, půjde
jí, tétá
běhá
jdi, prosí, sít

ČJ PS 18/10
háčkuje, pracovala, tisknou, prohlíželi, loví, kráká, končilo, očísluje

M PS 20/41


M PS 20/43


ČTENÍ PS 15/17
pocházel z Ameriky (USA)
roznašeč novin, prodejce zeleniny, telegrafista
žárovka

ČTENÍ PS 15/18
vynalezl žárovku a psací stroj
 
Copyright © 2020 3b.krestanka.cz | realizace 3nicom websolutions s.r.o.